cillalindblad

Alla inlägg under maj 2008

Av cilla lindblad - 28 maj 2008 23:15

Faktiskt har jag lyckats med nästan hela min lista!! Duktig Cilla!!

* Hagen är fixad!

* Vi kom överens om ny bil!!

* Tvätten är tvättad och sorterad

* Jorden är hämtad och ut krattad på vår grop

* Shakira sprang med när jag fixade hagen (dock mkt fästingar)

* Gräset är klippt (gjorde det idag)

* Humm Orbitek vad är det?????????????????

* Jag städade huset och torkade golven + gjorde rent golvbrunnen i duschen idag!!

 * Äta mindre!! Mat vad är det för ngt?? Öppnade ju en flaska Cava för att fira nya bilen!



Min fina lydiga!! Hund eller??


Av cilla lindblad - 28 maj 2008 23:06

Idag satte jag ut vår toyota previa på annons på blocket, 7 st ringde innan jag ens visste att annonsen var ute!! Kom iaf en kille och försökte pruta ännu mer än vad han redan gjort. Han förde över pengar och tog bilen och åkte. Känns inte hundra bra asså!!! Stor stor klump i magen!!!


Hämtar nya bilen på fredag!! Spännande!! Nu ska vi helt plötsligt åka Volvo V70 2,4T - 02 !! Automat och 200hk!! Grön metallic med rails och tonade rutor!! Jag som gillar Toyota! Fast den var fin nya bilen och snabb!!! Så nu Malin kan vi köra rally! Kanske hänger på Saaben nu!!!


Hästarna går nu på sommarbete i hagen som jag, Tove och Jocke var och fixade i tisdags kväll!! Nisse och Dahi vart helt galna när dom förstod vad som var på G!! Nu kan dom äta riktigt mkt och Räkan kan lägga på sig lite till!! Tusen tack Tove & Jocke för att ni kunde hjälpa mig med hagen!! Guld värt!!

Av cilla lindblad - 28 maj 2008 00:16

Fick idag alla gamla utemöbler från bageriet!! Tusen tack Cheferna!!Jag, Tove & Vildan var och hämtade möblerna med transporten och körde ner dom till baracken!! Ska bli så trevligt att få sitta där och glo i sommar!!


Nu har magsjukan bytt unge!!! Nämligen Edwin!! Fy F-n!!! Lovar att jag blir sjuk lagom till helgen när jag ska få åka på LYX-kryssning med Birka Paradise!! I svit, med tre rätters , frukost + 25 min Spa behandling!! Tusen Tack till dig Stimpis!! Du e guld värd som tänker på mig och bjuder med mig på detta!!

Jag måste ha varit en väldans bra vän i år!! Först detta och sedan har ju Helene bjudit med mig på Ladies Night!!

Förresten!! Stort Grattis till dig Helene som kom in på polisskolan på första försöket!!

Stort grattis även till Mattan som klarade MD 80 provet i lördags och ska (tror jag) flyga sin första tur till Malmö?? På torsdag!! Sen var det väl till Chania i helgen!! Ni är så duktiga!!

Sov gott!!

Av cilla lindblad - 25 maj 2008 19:41

Den här helgen har det ju varit hundutställning i Ö-by, fy f-n alltså!! Folk överallt, tar våra parkeringar vid torget utanför bageriet! Hundar till förbannelse!!  Passa Er, nästa år e jag på hugget ordentligt!! Skämt åsido!!

Jag tycker faktiskt att detta är en kanon helg att visa upp vårt fina bruk och hur trevligt folk det bor här!!! För det gynnar ju allihopa på orten!!


Kom till jobbet imorse och möttes av brandbilar!!! Det var ju den gamla längan som ngn tuttat på!! Fick hjärtat i halsgropen och tänkte -  Hoppas att inte Jimmy sov där!! Brukar göra det ibland!! Men han satt utanför bageriet med brandmännen och drack kaffe!! Vilken tur!!

 Synd på det fina huset!!!


 Har så där många måsten igen nu!!

* Fixa huset med knutar och foder, måla färdigt fönster mm

* Fixa sommarhagen! Viktigt!! Inget gräs kvar i hagen vid stallet!!

* Gå Långpromenad med Shakira!! (ta med när hagen ska fixas, kanske)

* Städa

* Hänga tvätten

* Hämta jord hos grannen

* Hitta en ny vettig bil (både jag & gubben måste komma överens)!!!!!

* Åka in och hälsa på min Älskade BomBom (mormor snart 97 år)

* Försöka sova mera så att jag orkar mer

* Stå på Orbitreken helst varje kväll!!!

* Äta mindre av allt och tänka på min vikt!! (Inget roligt)

Ja det vart ju inte en så lång lista!! Nä, ska väl hämta lite jord nu då!! Vildan sover äntligen i tid!! Ngt har jag lyckats med idag!!


Edwins fina rum är ju nästa färdigt!!! Skönt

Av cilla lindblad - 22 maj 2008 21:30

Imorgon ska jag jobba på två begravningar!! Det är inte så kul när man känner hela bunten som ska gå!! Har varit och dukat färdigt till den ena, den andra tar vi i morgonbitti.


Idag var ju Vildan magsjuk!! Vaknade 00,35 av värsta kast spyan!! Sen kom nästa!! Tvätt och åter tvätt! Vad kul det är med barn. Men sen har det inte kommit någon mer spya, feber däremot. Imorgon får pappan vara hemma med henne, vilket nu påminner mig om att jag inte anmält till f-kassan att hon varit sjuk idag, f-n va mycket det är att komma ihåg.


Var iaf och köpte blomjord idag och planterade lite blommor fick strålande hjälp av Vildan som tog en hel fröpåse och hällde ner på ett och samma ställe och sedan frågar - mamma, vart e blomman?? Ja du lilla gumman det tar ett tag innan dom kommer att börja växa om dom nu gör det. Får väl ingen plats i den där krukan nu.


Puss på Er alla! Om ni kommer till Österby i helgen så är det ju Hundutställning som ni inte får missa inte heller kaffe med dopp på Hembageriet!!


Någon som ser vad detta föreställer??


Av cilla lindblad - 15 maj 2008 13:51

Försov mig från hästarna!!! Dom kom ut kl 9,30, ja jag vet lite väl sent men prinssesan skulle ju tjafsa som vanligt! Hon ska ju åka runt i nattlinnet!!! Hur kul är det??

Igår var jag på Aloe vera party hos syrran, fick en ansiktsmask, är len som en barnrumpa i ansiktet nu!! NICE!!


På lördag skall vi spela brännboll! Det är all personal på bageriet mot respektive!! Kul att vi är flest tjejer som jobba på bageriet, vi har ju typ bara Anton och Janne!!! Men det skall bli trevligt, kocken Jonas grillar gott och vi springer och dricker gott!!

PusssssssssssssssssssssssssssssSimbadet och Hammarudden

 Simbadet och så ser man Hammarudden.

Av cilla lindblad - 12 maj 2008 22:47

Hejsan hej!!

Ja, jag vet,jag är skit dålig på det här med att uppdatera mig!!

Helgen har varit varm och skön. Var och bowlade med ÖSF i fredags, har väl aldrig bowlat så dåligt i hela mitt liv!!! Undrar om det kan ha att göra med att vi drack Smirnof Ice som vatten?????  Fick väl sämst poäng av alla!! Var till Rospinglan och käkade underbart god mat!!


För din skull Johanna!


Tog hunden och cyklade till stallet nu på kvällen för att ta in hästarna. Knäpp katten Sixten följde med nästa ända hem till syrran!! Jag tog samma väg tillbaka hem för att se om han satt och väntade på mig, men såg ingen Sixten!! Tror nu inte att det är någon fara med honom, han hittar nog hem igen!!


I söndags tog jag och plockade fram alla utemöbler! Gud va skönt det var att sitta i solen och steka sig!! I love it!!! Vildan hoppade studsmatta, gubben och Edwin var ute på dammen och fiskade och Anthon var hos en kompis!!!


Tante Malin kom över för att kolla till Räkan, han e så mager den stackarn. Har idag varit och köpt Luserne (el hur det stavas) så nu ska vi göda honom med allt möjligt!! Släppte hästarna i gräshagen snacka om att dom vart lyckliga!! Inte lika kul att mocka efter Räkan!!!!


Lycka till på onsdag Maylin!! Hoppas att du kom fram till Malmö ordentligt!! Ska kolla lite flybiljetter så vi kan komma ner och dra över till Danmark!! Skulle vara så nice!


Sov så gott nu mina vänner!! Imorgon ska jag rida en sväng på Räkan, skriver om det senare!!

Kram Cilla


Av cilla lindblad - 4 maj 2008 22:03

Jaha, då var Fanny såld!! Det började förra lördagen att dom kom och tittade och provred. Fick ju en svag aning om att det redan var klart innan dom åkte hem igen! Kruxet var ju att min Nisse inte skulle kunna stå själv. Så jag ringde Malin som flyttat till skåne och kollade om jag kunde hämta hem Dahi som stod på lösdrift i typ Bålsta. Det var helt ok för han behövde pysslas om lite. På söndagen ringde Inger som då meddelade att vi köper Fanny och kommer och hämtar henne på torsdag!!! PANIK!!! Lugn och fin nu, jobbade ju måndag och onsdag. Jaha vem kunde nu åka med och hämta räkan?? Kollade med Karin som vart eld och lågor (hon älskar Dahi). Karin skulle sluta jobba kl ett på tisdagen! Efter mycket strul med transporten som hade vinterdäck kom vi äntligen iväg med nya däck på. Mötte upp Juha i Uppsala som fick köra till Bålsta. Hade ju aldrig varit där och visst ju inte riktigt vilka saker som var Malins, efter mycket om och men och en jävla massa bärande hittade vi till slut Dahi som vägrade gå in i transporten....

Han testade ju mig då.. Vet ju att Malin alltid lastar själv, vet ju hur han vill stå och ha det. Men icke han skulle inte åka med till Nisse. Det slutade iaf med att han kastade sig ur några gånger, jag brände sönder händerna (dumt att ha handskarna på). Efter ett tag kom då ägarinna av gården och var spydig!! Han brukar ju inte vara svårlastad, nej jag vet men nu vill han inte liksom. Fick in honom igen och hade då fått stränga order att sätta fast honom vilket jag klart och tydligt påpekat att det går inte för då kastar han sig bara ännu värre och kan skada sig. Väl inne skrek hon att nu sätter du fast honom, sagt och gjort. Dahi känner att han sitter fast och tar i för kung och fosterland, tjoff så spränger han grimma, grim skaft ja allt och springer iväg!! Kul, ska jag behöva ringa Malin och säga att räkan är överkörd nu eller? Arg som ett bi gick jag efter, hämtade honom nere vid lösdriften där han glatt stod och mumsade på gräset utanför. han kunde liksom inte förstå varför jag var arg. Tillbaka till transporten, äntligen fick vi in honom och kunde åka hemåt. Väl hemma gick allt som en dans, skönt,eftersom mina händer värkte som satan.

På torsdagen 10,30 kom veterinären Anna.E och vaccinerade Dahi och påbörjade besiktningen av Fanny. Inger och Evelina kom efter ett tag, så den jävla frågan - vem vill springa med henne under böjprovet?? Ja, jag får väl göra det då, var ju lite bakis efter sista april och trött som fan eftersom jag jobbade nere på folkan hela kvällen och natten, somnade typ 04,00. 

Jag sprang som en galning, sen var det in i hagen för att longera, varv på varv på varv, snurr snurr snurr snurr snurr var jag inte snurrig innan så vart jag det garanterat då. Fanny gick igenom bes utan anmärkning!!  Hur som helst så gick lastningen av Fanny kanon fast vi inte lasttränat henne på länge. Vi lastade in Nisse först och sen bökade Fanny lite men med hjälp av Ingers lugn så gick hon förtroligt efter henne in i transporten, fick lägga lite lina men inget bråk som det annars har varit.. Fanny kommer att få det kanon bra hos Inger och Evelina. Tack för den här tiden Fanns!! Nisse saknar dig!!

Sov gott folks

Ovido - Quiz & Flashcards