cillalindblad

Alla inlägg under februari 2008

Av cilla lindblad - 24 februari 2008 22:28

Då var det söndag igen!! tycker inte om söndagar!! Då vet man att måndagen är nära och helgen är till ända... hade trevligt sällskap igår och kollade på melodifestivalen, den är ju så där asså.. Man undrar ju ibland hur alla bidrag som inte kom med låter? Men BWO var faktiskt ganska bra.. Har varit ute en sväng med min prins idag, red bakom stallet på vägen i det fina vädret.. Då uppskattar man verkligen att man har prinsen som kan ta me en ut på trevliga små turer... Kom upp på gräsvägen och brände av i en riktigt mysig galopp när Nisse hajar till på ngt, tårarna rinner i mina ögon pga vinden.. På vägen kommer en liten tant och är ute och går med stavar!!! Hallå, jag ska ju galoppera här nu... Fick hålla in Nisse lite och sedan bar det av igen!! Frågan är om jag kommer att kunna gå imorgon. Det har ju inte blivit så mycket rida av. Tur att jag har Tove.. När jag kom tillbaka till stallet upptäckte jag att han tappat höger framsko.. Tur att hovslagaren kommer imorgon el tisdag.

Av cilla lindblad - 19 februari 2008 12:29

Hej Hopp!!

Då var det sportlovsvecka och man ska försöka roa alla barnen så gott det går!! Inte det lättaste när man inte har en spänn på fickan...Men de små liven ska förmodligen få bada lite på torsdag och bowla på fredag!! En annan måste ju jobba!! Någon som har ett jobb tillövers??? Skulle behöva ha ett välbetalt jobb med korta dagar och världens bästa löneförmåner... var upp och red min vackre prins i söndags, (tur att jag har tove!!), Hade ridit två km när systerdottern sms:ar att hennes häst rymt så att jag måste vända hem till stallet igen!! Gud, vad less jag blir!! Hade precis kommit fram till en km galoppväg!! Nej men glöm det!! Ja ja hästen stod iaf i stallet när jag kom hem igen!!  Nu ska jag klä på lilla loppan och ta en sväng med hunden!! Hoppas att veckan blir bättre än den varit iaf...

Av cilla lindblad - 10 februari 2008 14:28

Jaha då var det söndag igen.. Tycker inte särskilt mycket om söndagar.. Jag å katten Gustav.. Klockan fyra ska vi ha årsmöte med ridklubben och då får man äta gratis smörgåstårta.... MUMS den är från mitt jobb så jag vet hur smarrig den är, men jag får ju  egentligen inte äta eftersom jag är med i viktklubb, men jag har som sagt ingen karaktär... Måste gå ner i vikt så att min stackars häst orkar ha mig på ryggen... Tyvärr kunde inte min vännina Malin komma ifrån jobbet så hon missar den smarriga tårtan.. Hon bor för övrigt i Märsta och dätr tycker någon om att sno bilstereon för henne. Inte nog med det så har dom alltid sönder en ruta el två .... Drygt. Skulle nog fundera på att flytta nu Maylin.... Här i österbybruk händer det inte så mycket, vad jag vet iaf. Nä, nu ska jag skölja ur hårfärgen och ta en snabbtvätt av mig själv och hämta dom dära smarriga tårtorna... Ska nog ta med en kudde att sitta på... Hej hopp så länge..

Av cilla lindblad - 9 februari 2008 18:54

Jaha ja då har man överlevt ännu en fredag med Let´s dance... Gubben har varit på 24 timmars med sitt jobb.. Systerdottern kom hem nyss, hon har tillbringat sin dag med pojkvännen. Viladn har somnat hon missade visst att sova middag idag!! Typiskt.. men vad gör man??? Nu sover hon i min säng får väl hoppas att hon sover resten av natten nu. Ska ju gå ner och göra iordning lite grönsaker och dipp.. Viktklubb.se ni vet.... fasiken vad det är lätt att gå upp i vikt men så svårt att gå ner... Suck.... Beach 2008?? Nja, försöker satsa på vår egypten resa i slutet på september.. Ska bli så skönt.. Slapp allt som har med hästar att göra idag.. Ganska skönt.. Det är en himla massa jobb med häst, tänk på det innan ni skaffar häst.. nu ska vi ladda inför Melodi.. Vad är det för skit med i år då?? Ibland undrar man hur de bidrag som inte kom med låter när de som kom med låter för jävligt...Ha det så kanske vi hamnar här imorgon igen... Puss

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards