cillalindblad

Alla inlägg den 20 mars 2008

Av cilla lindblad - 20 mars 2008 15:29

Varför heter denna dag just Skärtorsdagen?? inte fan är det skärt här iaf. Mest vitt eftersom det kom en massa snö igen av någon anledning. Idag har både jag och gubben varit lediga, vi började dagen med att göra påskkärring av Vildan... Sedan upp till bageriet  där vi fick frukost och Vildan fick påskägg!! Den där Maye.. Grabbarna fick faktiskt oxå varsitt ägg. Brorsan är i Indien Goa och har det bra i två veckor, vad han glömde bort var att han har ett hus med två lägenheter som han hyr ut och dom ringde i morse till min gubbe och sa att det var kallt, brrr, inget varmvatten ingen värme... Så det var ju bara att hoppa in i bilen och dra till Alunda, jag hade ju en tanke att jag skulle hoppa av och fika hos en kompis men hon stod i duschen, hon hade varmt vatten iaf.. Nej då, hon skulle iväg så Vildan och jag fick fint sitta i bilen och vänta på gubben som inte var så himla snabb kan man ju säga.. Vildan somnade iaf.. Har varit och handlat maten till påskafton, suck, varför allt detta ståhej jämt??? Jul, Påsk, Midsommar och alla dessa födelsedagar som man hela tiden glömmer bort.. Jag ska ju faktiskt jobba imorgon och på lördag så jag slipper förhoppningsvis städa och laga mat!! (Inte alls planerat från min sida). Nu ska jag göra något annat jätte skoj.. Betala räkningar! Jippie!! NOT!!!


Ovido - Quiz & Flashcards