cillalindblad

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Lite egen tid!!

Av cilla lindblad - 4 oktober 2009 19:15

Har haft lite egentid hos min vännina Eva i Rättvik! Åkte upp i fredags efter jobbet, kom fram till Vikarbyn ca 21,00. Eva och Fredrik hade ätit pizza, så jag fick en bit när jag kom, självklart med ett glas rött till!!! Vi pratade lite och så, sen hamnade vi i skrubben!! Det är en story för sig!

 

vaknade på lördagen av Tuvan, hon stod och skrek på mig, tyckte väl att jag sovit tillräckligt länge antar jag. Vi åt frukost och gjorde oss klara för Rättviks marknad. Kallt är bara förnamnet, stort så in i bomben, folk  i massor...

Vi tog oss framåt så gott det gick, hittade iaf lite strumpor, vantar och en mössa.

    

Vi käkade Langos, mums, gick en liten bit till, men det var bara att inse att det e kört att försöka ta sig fram med barnvagn, folk som har med sig sina hundar måste vara helt knäppa i skallen, det e ju knappt man kommer fram själv, varför släpa med sig hunden, självklart var det bara en massa golvmoppar som dom släpade runt på! Tänk om man skulle trampa ihjäl en!? Suck!!

Vi bestämde oss för att åka hem till Vikarbyn igen för det började regna, Eva köpte hem Tex Mex som vi mumsade på hemma. Vinet åkte fram och vi slappade bara allmänt.

 

Lite kort på charmtrollet Tuva!

        

Något ljus bild men jag glömde ju min kamera hemma då! Snällare unge får man leta efter! Hon var nog bara arg när hon inte fick gå själv på marknaden...

 

Kvällen spenderade vi i soffan! Kollade på körslaget, drack vin och pratade skit!

riktigt Nice! Det vart ett jävla oväder på kvällen med massor av blåst och regn i massor!

 

På söndagen var det bättre väder igen, vi åt frukost och klädde på oss varma kläder och drog ner till marknaden, vilken skillnad, knappt något folk, det gick att ta sig fram hur lätt som helst. Så idag vart det lite mera shopping, 5 korvar, en kryddburk, Skidhandskar till pojkarna, Monster mössor till pojkarna, "pluttar" till Vildas Foppa, present till Anette och färdgodis hem till mig 4 remmar.

Eva och jag var så sugna på Langos idag igen så vi drog dit medans Fredrik gick och käkade "kolbulle", säkert gott, men jag vill då inte äta!!

Åkte hem till Vikarbyn igen, fixade in bilstolen i Fredriks bil och drack kaffe innan jag satte mig i bilen för att åka de 22 milen hem igen. Var mycket trafik i början men sen släppte det och rullade på ganska fint hela vägen hem.

 

Tusen Tack till Eva, Fredrik & Tuva, för att jag fått våldgästa Er hela helgen, för mat, vin ja allt! Kommer snart igen!  

 

Nu måste jag ut med hundarna innan Ensamm mamma börjar!

Tingeling

 
 
Ingen bild

Eva.M

4 oktober 2009 19:51

Tack själv för allt!!
Ha en riktigt bra födelsedag i morgon ( i fall jag glömmer att ringa, du vet ju hur jag är... ;) )
Kram, kram

 
Eva

Eva

4 oktober 2009 21:19

Vad skönt att du "äntligen" fick lite egen tid. Det var väl på tiden :).
Kram kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cilla lindblad - 1 mars 2011 10:20


<3<3<3 Hipp Hipp hurra för finaste Eevan idag!! <3<3<3   Kommer att få gå på många kalas nu då??   Tingeling        ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:26


Grattis till finaste Lisa, på hennes alldeles egna dag idag! Hipp hipp hurra gumman!    ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:20

Veckan som har varit har väl inte varit så speciell. På tisdagen åkte jag över med barnen till en kompis och sov kvar. Jag har jobbar alla dagar utom söndagen. I fredags tog vi det lugnt och kollade lite på Let´s dance å så. I lördags kom det över li...

Av cilla lindblad - 20 februari 2011 13:00

Har ju varit hemma mån, tis å ons och Vabat med lilla prinsessan som fick vattkoppor. Som tur var så har dom inte kliat på henne. Mannen fick vara hemma torså fredag! Måste ju dela lite på det liksom.   Fredagskvällen åkte vi in till U-a till någ...

Av cilla lindblad - 14 februari 2011 15:44

Ha en bra alla <3 dag alla nära å kära!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards