cillalindblad

Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

Fjällen

Av cilla lindblad - 10 mars 2008 13:31

Jaha då var det vardag igen då!! Men skönt har det varit att få vara lite barnledig och vila upp batterierna i solen på en fjälltopp.. Har haft en trevlig helg med Juha, Jenny och min älskade man förstås, vi har varit i Hede. Ca 45 mil hemifrån.mycket snöhede där har vi  åkt skoter, druckit lite vin, badat bastu och framförallt skottat SNÖ!!!! Det var ju typ en meter snö när vi kom fram på torsdags kvällen, klev ur bilen och började pulsa, vart fan tog marken vägen?? Sitter fast med foten långt där nere där rumpnissarna bor!! Hörde nästan dom säga "varför gör ho på dette viset??". Kommer äntligen loss och tar mig fram till stugan!! Brrrrr.. ca 12 grader inne och här ska vi sova!! Klockan är ca 23,30, jätteskoj. Gör iordning en brasa iaf, tar sig riktigt fint och värmen börjar sprida sig.. Har ännu inte sett hur stugan ser ut i dagsljus, detta är första gången för mig att åka upp till Hedestugan.. Henke har varit där förut (så klart å fiskat). Vi går och knoppar vid 01,30 för att vakna till en riktig blåbyxa.. Inte ett moln syns. Solen skiner, fort ut nu!!! Gubbarna tar bilen och drar ner till Hede för att tanka dunkarna, Jenny och jag skottar snö, försöker få fram nya skotern, blir en för svår uppgift för oss så vi röker lite istället och tar en kopp kaffe. Till slut kommer gubbarna, nu bär det av på skotrarna upp till Värdshuset Orren. Vi beställer in varm choklad med vispgrädde!! MUMS!!! Sedan tar vi och fortsätter vår färd mot Kläppen! Helt underbar natur.. Så tyst det är i fjällen!!! Vi har haft det kanon bra och nu är det bara att ladda om

för lilla prinssesans 2-års dag på onsdag!!

Vad är det för fel med Toalett??? Riktigt rolig skylt som jag bara måste ta kort på!!

SKITHUS!!Jag i solen !!

den musiga bastun

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

11 mars 2008 00:24

Hej Hjärtat!
Välkommen hem! Ni verkar ha haft det underbart? Vilka kanonfina bilder du har tagit. Visst är de bra våra kameror? Härlig skylt! Jag gillar den skarpt!
Jag saknar dig! Ska vi ses snart!
Puss och kram

http://lillskogen.just.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cilla lindblad - 1 mars 2011 10:20


<3<3<3 Hipp Hipp hurra för finaste Eevan idag!! <3<3<3   Kommer att få gå på många kalas nu då??   Tingeling        ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:26


Grattis till finaste Lisa, på hennes alldeles egna dag idag! Hipp hipp hurra gumman!    ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:20

Veckan som har varit har väl inte varit så speciell. På tisdagen åkte jag över med barnen till en kompis och sov kvar. Jag har jobbar alla dagar utom söndagen. I fredags tog vi det lugnt och kollade lite på Let´s dance å så. I lördags kom det över li...

Av cilla lindblad - 20 februari 2011 13:00

Har ju varit hemma mån, tis å ons och Vabat med lilla prinsessan som fick vattkoppor. Som tur var så har dom inte kliat på henne. Mannen fick vara hemma torså fredag! Måste ju dela lite på det liksom.   Fredagskvällen åkte vi in till U-a till någ...

Av cilla lindblad - 14 februari 2011 15:44

Ha en bra alla <3 dag alla nära å kära!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards