cillalindblad

Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Hästar!!!

Av cilla lindblad - 4 maj 2008 22:03

Jaha, då var Fanny såld!! Det började förra lördagen att dom kom och tittade och provred. Fick ju en svag aning om att det redan var klart innan dom åkte hem igen! Kruxet var ju att min Nisse inte skulle kunna stå själv. Så jag ringde Malin som flyttat till skåne och kollade om jag kunde hämta hem Dahi som stod på lösdrift i typ Bålsta. Det var helt ok för han behövde pysslas om lite. På söndagen ringde Inger som då meddelade att vi köper Fanny och kommer och hämtar henne på torsdag!!! PANIK!!! Lugn och fin nu, jobbade ju måndag och onsdag. Jaha vem kunde nu åka med och hämta räkan?? Kollade med Karin som vart eld och lågor (hon älskar Dahi). Karin skulle sluta jobba kl ett på tisdagen! Efter mycket strul med transporten som hade vinterdäck kom vi äntligen iväg med nya däck på. Mötte upp Juha i Uppsala som fick köra till Bålsta. Hade ju aldrig varit där och visst ju inte riktigt vilka saker som var Malins, efter mycket om och men och en jävla massa bärande hittade vi till slut Dahi som vägrade gå in i transporten....

Han testade ju mig då.. Vet ju att Malin alltid lastar själv, vet ju hur han vill stå och ha det. Men icke han skulle inte åka med till Nisse. Det slutade iaf med att han kastade sig ur några gånger, jag brände sönder händerna (dumt att ha handskarna på). Efter ett tag kom då ägarinna av gården och var spydig!! Han brukar ju inte vara svårlastad, nej jag vet men nu vill han inte liksom. Fick in honom igen och hade då fått stränga order att sätta fast honom vilket jag klart och tydligt påpekat att det går inte för då kastar han sig bara ännu värre och kan skada sig. Väl inne skrek hon att nu sätter du fast honom, sagt och gjort. Dahi känner att han sitter fast och tar i för kung och fosterland, tjoff så spränger han grimma, grim skaft ja allt och springer iväg!! Kul, ska jag behöva ringa Malin och säga att räkan är överkörd nu eller? Arg som ett bi gick jag efter, hämtade honom nere vid lösdriften där han glatt stod och mumsade på gräset utanför. han kunde liksom inte förstå varför jag var arg. Tillbaka till transporten, äntligen fick vi in honom och kunde åka hemåt. Väl hemma gick allt som en dans, skönt,eftersom mina händer värkte som satan.

På torsdagen 10,30 kom veterinären Anna.E och vaccinerade Dahi och påbörjade besiktningen av Fanny. Inger och Evelina kom efter ett tag, så den jävla frågan - vem vill springa med henne under böjprovet?? Ja, jag får väl göra det då, var ju lite bakis efter sista april och trött som fan eftersom jag jobbade nere på folkan hela kvällen och natten, somnade typ 04,00. 

Jag sprang som en galning, sen var det in i hagen för att longera, varv på varv på varv, snurr snurr snurr snurr snurr var jag inte snurrig innan så vart jag det garanterat då. Fanny gick igenom bes utan anmärkning!!  Hur som helst så gick lastningen av Fanny kanon fast vi inte lasttränat henne på länge. Vi lastade in Nisse först och sen bökade Fanny lite men med hjälp av Ingers lugn så gick hon förtroligt efter henne in i transporten, fick lägga lite lina men inget bråk som det annars har varit.. Fanny kommer att få det kanon bra hos Inger och Evelina. Tack för den här tiden Fanns!! Nisse saknar dig!!

Sov gott folks

 
 
Malin Hedén

Malin Hedén

5 maj 2008 20:21

Åter igen så har du inte lyssnat på dig själv!!!Om du hade gjort det, så hade du besparat Dahi huvudvärk och Malin en ny grimma. Dumskalle *skrattar*!!! Jäkla kärring säger jag också till henne som var så duktig och beordrade dig att sätta fast hästen, fast att du visste att det inte skulle gå. Morr!!!
Härligt att läsa om att det gått så bra med Fanny. Jättekul!
Kramis

http://lillskogen.just.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cilla lindblad - 1 mars 2011 10:20


<3<3<3 Hipp Hipp hurra för finaste Eevan idag!! <3<3<3   Kommer att få gå på många kalas nu då??   Tingeling        ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:26


Grattis till finaste Lisa, på hennes alldeles egna dag idag! Hipp hipp hurra gumman!    ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:20

Veckan som har varit har väl inte varit så speciell. På tisdagen åkte jag över med barnen till en kompis och sov kvar. Jag har jobbar alla dagar utom söndagen. I fredags tog vi det lugnt och kollade lite på Let´s dance å så. I lördags kom det över li...

Av cilla lindblad - 20 februari 2011 13:00

Har ju varit hemma mån, tis å ons och Vabat med lilla prinsessan som fick vattkoppor. Som tur var så har dom inte kliat på henne. Mannen fick vara hemma torså fredag! Måste ju dela lite på det liksom.   Fredagskvällen åkte vi in till U-a till någ...

Av cilla lindblad - 14 februari 2011 15:44

Ha en bra alla <3 dag alla nära å kära!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards