cillalindblad

Alla inlägg den 14 april 2009

Av cilla lindblad - 14 april 2009 18:33

Vår nye "bebis", Keaton är en Dansk/svensk gårdshund på 9 månader.


Han har ett ganska kraftigt underbett, husse säger att Keaton kommer att drunkna om det spöregnar ute ;)


Keaton har vuxit upp med  6 barn, 15 andras hundar.. Så ja, jag har lite att jobba med, men peppar peppar än så länge har det gått smärtfritt..


Ja, jag vet att många därute inte tycker/te att jag skulle skaffa en till hund, men jag hade faktiskt inte tid att ha häst heller... Har man en hund och ska gå ut så spelar det ju ingen större roll om man går med två, eller??


Visst, det är en till försäkring och lite mera mat + alla roliga koppel och grejor man måste köpa ;).


Min förhoppning är att vi ska gå en hundkurs i Film, jag och Anthon, han vill nämligen lära sig lite mera om hur man ska ge kommandon och så... Jättebra, han sitter ju oftast bara framför datorn.


Keaton är lite avvaktande mot främmande människor, men om man bara ignorerar och låter han få komma fram utan att vara på, så går det hur bra som helst.


Idag gick jag med Vilda och hundarna till dagis för lämning, Shakira e som en helt annan hund just nu , det kommer säkert att ändra sig igen men vi mötte flera hundar och hon brydde sig inte, otroligt skönt...


Summa kardemumma så har jag fått något att jobba med, men det känns helt ok för mig faktiskt. Vad som är skönt e att han e 9 mån, rumsren, kan vara själv lite längre än en valp. Vi får se vad XL-vet säger om underbettet, men Keaton är ju inte undernärd direkt.


Här kommer lite bilder...


På väg mot Hassela

Johanna fick köra, jag hade ju druckit vin kvällen innan.. Tur att jag hade Johanna som ville köra så att vi kunde komma dit lite fortare...


Första bilden på Keaton i bilburen:

Keaton hade typ åkt bil en gång tidigare i sitt liv, från Falkenberg till Hassela 90 mil. Men resan hem gick jättebra.


Keatons första besök hos farmor och farfar, där det bjöds på påskmat.


Farmor sa att jag fick ligga i "hennes" fåtölj, snällt va??


 Här har jag lagt mig i lillhusses säng, matte har en dum grå/vit katt som e jätte läbbig, fy, Svante heter han tydligen.


Visst e jag lite gullig??


Kommer att skriva mera om Keaton och nya bilder så fort vi fått ordning på datorn hemma..

Puzzzzz

Av cilla lindblad - 14 april 2009 14:41

Har varit lite dåligt med inlägg på sista tiden. Av förklarliga skäl eftersom vi har virus i hela datorn hemma!! Nu e jag på jobbet ;)

Det som är värst med detta virus är att alla mina foto mappar gick åt helvetet!!! Det gick nämligen inte att starta datorn över huvudtaget..

Så maken tog och gjorde en total radering av allt i datorn.


Återkommer med bilder och info om min Hassela resa...

Nä, nu måste jag jobba..

Puzzzzz

Ovido - Quiz & Flashcards