cillalindblad

Alla inlägg den 15 april 2009

Av cilla lindblad - 15 april 2009 11:39

Halvar Karlsson i Antnäs skulle gå och  lägga sig när hans fru sade till honom att han hade lämnat ljuset på i garaget,  vilket hon kunde se från sovrumsfönstret.

Halvar öppnade bakdörren för  att släcka ljuset men han såg då att det var tjuvar i garaget som stal  grejor.

Han ringde polisen som frågade om någon hade tagit sig in i  bostadshuset. Halvar sa nej.

Polisen sade då att alla polisbilarna var  upptagna och rådde honom att låsa alla dörrarna så skulle de skicka en bil när  någon blev
ledig.

Halvar sade okey och lade på telefonen samt räknade  till trettio. Sedan ringde han polisen igen.

- 'Hej, jag ringde alldeles  nyss för att det var folk som stal saker ur mitt garage. Nu behöver ni inte  komma för jag sköt dom nyss'.

Sen lade han på telefonen.

Inom  några minuter kom sex polisbilar, en piketstyrka, en helikopter, en brandbil  samt två ambulanser. De grep tjuvarna på bar gärning.

En av polismännen  sade till Halvar,
-'Jag tyckte du sade att du hade skjutit  dom'.

Halvar svarade:
-'Jag tyckte du sade att det inte fanns några  lediga bilar'

Ovido - Quiz & Flashcards