cillalindblad

Alla inlägg under oktober 2008

Av cilla lindblad - 19 oktober 2008 11:05

Rapport från fredagen!!

Slutade jobba kl 14,00, åkte hem packade in i bilen och drog mot Uppsala och Helene!! Väl framme fanns det så klart inga P-platser!! Tog Helenes plats i Carporten!! Helene hade varit figurant hela dagen så hon befann sig på Polishuset!! Hanna hade kommit (helenes lillasyster), vi tog en öl och duschade och fixade oss!

Eva med familj kom vid 17,30, vi åt lite paj m sallad och drack bubbel!!

18,15 kom Mattans mamma och hämtade oss!! Snällt av henne att köra ner oss!

 Mötte Therese och hennes 4 kompisar som oxå skulle med!! Gick in och minglade med  lite mera bubbel!! Gick ner till bordet och fick in vår skaldjursplatå!! Den var ju så där!! Men när Daniel Da Silva kom ut på scen, var detta glömt!! Vilken karl!! Han skulle lära oss dansa!! Skrattade och sa att bara för att det står en snygg kille på scenen kan han få oss att göra vad som helst!! Vilket han naturligt vis fick!! David försvann en stund men kom tillbaka igen för att leda en sångtävling!!


Showen startade!! Martin Stenmarck, Peter Stormare och Henrik Hjelt!!

Dom var fantastiska!! Dansarna som var med var otroliga!!

Showen var riktigt sevärd, för Er som missade den!!


Bäst av allt var när Matte Carlsson kom ut och sågade i en stor tjock stock så att svetten rann!!! Vilken MAN!! Vilka magrutor!! Vilken kropp!!!!


Vi drog vidare till Flustret!! Det var väl så där!!

Sov över hos Helene!

Hade iaf en hel lyckad kväll med några av mina bästa vänner!! Tack ska ni ha för att ni följde med!

Kram Kram


2306 tjejer fanns på plats på fyrishov denna kväll!! 

Av cilla lindblad - 16 oktober 2008 22:13

Mina nya stövlar!!

Kommer att få så ont i fötterna imorgon kväll!! Men vill man vara fin så får man lida pin.....

Ska bli så mysigt att bara vara ett gäng tjejer, äta gott, snacka en massa skit!! Självklart dricka gott!!

Eva kommer ner från Rättvik! Kanske man hinner se lilla Tuva en sväng oxå!! Det är så kul att hon ska med oss på Ladies Night! Vi träffas tyvärr alldeles för sällan, men det har väl med avståndet att göra!! Fast det är ju inte så svårt att åka upp då och då! Ska bli bättre på det Eva! Lovar!

Sitter nu med toning i håret och väntar på att få skölja ur det! Chokladbrunt ska det bli!! Vågar väl inte visa mig ute imorgon!!

Först jobba en sväng sedan till Uppsala och Helene!

Rapport från kvällen kommer förhoppningsvis på lördag!

Kram

Av cilla lindblad - 16 oktober 2008 18:37

Jaha ja!! Ännu en dag till ända!! Har jobbat och ska snart åka hem!!

Tycker inte om när det regnar!!

Vet inte vad jag ska ha på mig imorgon kväll heller! Har köpt nya stövlar som jag ska ha iaf, men jag kan ju inte gå naken direkt!! Men något hittar jag väl på! Ska hem och kolla nu! Tänkte vara färdig packad när jag kommer hem ifrån jobbet imorgon så att det bara är att gå en sväng med Shakira och sedan dra!

Ska tona håret oxå!! Ja, ja hinner väl säkert det oxå!!

Ha det!!

Kram

Av cilla lindblad - 14 oktober 2008 21:34

Nu börjar det bli kallare ute!! Brrrr! Tycker ju om värme ju!! Gick en promenad med Shakira nu på kvällen och var tvungen att ha fingervantar!!


Idag var min älskade man till doktorn, hans mage är ju knepig och har varit det en längre tid! Men läkar fan säger att det kommer att gå över!!  Att det bara skulle vara någon bakteri han fått i sig i Egypten!! Men han har ju varit dålig i snart två år. Vadå, ska man behöva ha ont i magen i 2 år innan man får någon hjälp eller?? Han har ju lämnat en herrans massa prover och varit på röntgen men dom hittar ju inget fel!! Henke frågade läkaren om det inte kan vara gluten el lactos, läkaren svara att nä, det får man inte i din ålder!! Vadå, jag vet ju folk som varit över femtio och fått gluten!! Nu ska iaf Henke byta husläkare!! Då kanske det händer något!! Han fick ju lämna ett salmonella prov i onsdags, men det var inte salmonella iaf!!

Nä, nu e jag trött och ska gå och lägga mig!!

Kram

Av cilla lindblad - 13 oktober 2008 21:28

Har idag börjat jobba på mitt nya schema!! Hoppas att det kommer att funka!!

Ena veckan jobbar jag: mån fm, tis em, ons fm, tors em och hela fredagen! Ledig lördag/söndag!

Andra veckan jobbr jag: mån em, tis fm, ons em, ledig tors, hela fredagen + lördagen!

Ska bli skönt att inte ha lika långa dagar! Även om detta innebär att jag jobbar varje dag, men vem gör inte det?

Ska bara få in lite rutiner i detta schema, med barn och hund alltså!! Ska väl inte vara så stora problem!!


Längar tills fredag!! Ska då gå på Ladies Night i Fyrishov med några av mina bästa vänner!! Ska bli så kul!!

Sov gott, för det ska jag!!

Av cilla lindblad - 11 oktober 2008 17:34

Söndag: 

Vi började med att gå upp på natten/morgonen kl 02,20 då svärmor ringde och väckte oss!! Somnade vid 23,15 typ! GÄSP!!! Väckte grabbarna som snabbt satt ute i bilen förväntansfulla på resan! Vilda väckte vi sist, tänkte att hon somnar nog om i bilen till Arlanda!! Jo men visst!! Troligt hon somnade inte överhuvudtaget i bilen eller på planet! Hur som helst gick flygresan hur bra som helst!! Vilda var som en liten ängel hela tiden!!


Vi åkte från Arlanda 06,30 och landade i Hurghada 12,00. Där var det en massa konstiga kontroller i kontrollen kan man säga! Men det gick ganska fort ändå!! Väl ute i värmen väntade bussen på att ta oss till Arabia (hotellet). Vilket Hotell!! Vilken värme!! Ungarna hann knappt få på sig badkläderna innan dom var i poolen!! Vilda var ju med och badade en stund men sedan vart hon så trött!! Tacka fan för det, hade ju varit vaken ett antal timmar då!! Gick in la henne på rummet! Hon fick bara sova en timme, för att inte hela kvällen/natten skulle vara förstörd!

Vårt rum med en sovandes Vilda.


Måndag:

Vi gick upp ganska tidigt för att vi skulle gå och överaska Tommy som fyllde 60 år!! Tji, fick vi!! Han hade ju varit uppe länge! Dom hade till och med hunnit käka frukost!! Ja, ja vi sjöng för honom ute i Lobbyn istället!!

Spenderade resten av dagen vid poolen!! På kvällen var vi och kollade på magdans!! Det var ju sådär!!


Tisdag:

Samma som igår upp tidigt för att sjunga för Anette 40 år och Joel 13 år!! Dom var iallafall kvar på sitt rum när vi kom dit!!

Jag hade varit ute i solen på måndagen och ni som vet hur mycket jag avgudar värmen och solen kanske förstår att när jag säger att jag fick SOLEXEM!! Redan efter en dag i solen höll på att bli galen!! Hade fullt med röda prickar på armarna och benen!! Har aldrig haft solexem någonsin!!

Vi var ut och åt på Villa Kunterbunt på kvällen, där det hölls en Eldshow!!


Onsdag:

Låg vid pollen i skuggan mest hela dagen!! Grabbarna var ut vid Piren och snorklade lite!! Vilda kastade simringen och använde sig bara av armpuffarna!! Duktiga Vilda!! Hon gick i själv vid stegen (1,10) och simmade runt själv!


Torsdag:

Ännu en dag vid poolen! Jag kan säga Er att det blåste ganska rejält!! Men det var varma vindar så det gjorde inte så mycket, svalkade faktiskt ganska skönt!!

På kvällen var vi ner till Sekalla och shoppade lite!! Barnen var trötta och gick och la sig på vårt rum och vi vuxna gick till Poolbaren och drack några drinkar!! Anthon och Joel var och spelade biljard.

Vildan!!


Fredag:

Morgonen börjar med en tidig frukost! Svärmor kommer och säger att Svärfar blivit magsjuk och ionte kan åka med på båtturen vi bokat in idag!! Va fan, det var ju lite för hans skull vi skulle åka så att grabbarna fick fiska och snorkla lite!! Ja, ja, vad ska man göra det var ju bara att åka utan honom! Vi var 10 istället för 11.
Vilken dag!! Vilka stränder, vilken underbar snorkling!!  Skönt att göra något annat än att bara vara vid hotellet! Där missade du något häftigt Tommy! Men det är väl så å bli gammal, man blir lätt sjuk av isen i OUZON då :-) Här följer några bilder från båten..

Hamnen!!

Paradise!! Absolut!! Vilken sand det var på denna strand!! Ni vet, man brukar bränna fötterna i sanden, men inte här, den var sval liksom!!

Paradise ön!! Här var vi i ca en timme och badade innan en liten båt hämtade upp oss och vi åkte till vår stora båt igen!!


NICE!!! Vill dit igen!!

 Observera att det är jag i vattnet med cyklop!! Jag har fruktansvärd HAJ-skräck men hoppade i iaf.. Duktigt va??

Här snorklar vi allihopa nästan!! Vår kapten kastade i ris i vattnet och matade fiskarna!! Häftigt men HJÄLP!!

Nu bär det av hemåt!! Killarna fiskade faktiskt och fick upp några lustiga fiskar!

Är inte denna bild underbar så säg!! Titanic!!

Tack till hela drösen som var med och gjorde så att vi hade en trevlig vecka!! Stort Tack till mina underbara Svärföräldrar som bjöd hela bunten på denna resa!! Tack,tack!!

Kramisar


Av cilla lindblad - 9 oktober 2008 22:03

Jag vet att det är många som vill ha en rapport från egypten!! Jag lovar att jag ska fixa en snarast!! Har jobbat idag och mår fortfarande så där!! Asförkyld!!! Ska försöka orka ladda upp bilderna från kameran ikväll!!

Lovar inget!!


Här är annonsen från UNT på Mattan & Helene!

Av cilla lindblad - 8 oktober 2008 15:00

Hejsan i höstmörkret!!

Nu ska vi lysa upp tillvaron lite!!

Jag ska ha ljusparty den 27/10 kl 18,30, så ta med en vän och kom hem till mig!! Underbara doftande ljus och prydnadssaker!!


Snälla hör av dig om du kommer eller inte!!!!

Har även skickat mail och sms till folk men detta kan ju fungera som en påminnelse!

Du kommer väl??


Hittade en bild på Svante med sina syskon!! Gulliga va??

Ovido - Quiz & Flashcards