cillalindblad

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Juldagen!

Av cilla lindblad - 26 december 2008 17:50

Juldagen tillbringade jag med en promenad till syster yster, tog Vilda i vagnen och Shakira fick oxå följa med. Henrik tog bilen? Orkade tydligen inte gå. När jag gick hem så tog jag vägen förbi sporthallen, där var det någon ungj-vel som kastade ut smällare från en bil. Shakira är skapligt skotträdd, hade dom kommit emot mig hade jag sparkat in lyset på bilfan... Shakira drog skapligt i kopplet på vägen hem, livrädd.


Vid fyra tiden tog vi och packade in oss i bilen för att åka hem till familjen Lööw i Örbyhus och äta lite mat (ej julmat). Henrik skulle köra men vi hade med oss lite saker ifall vi skulle bli kvar (ex hunden). Juha bestämde att hem det åker ni inte ikväll iallafall. Vi åt gott, drack gott kaffe, (Jenny hade fått en jättefin kaffemaskin i julklapp), lite Bailey´s och en hel del godis, nästan en hel 3 liters tetra rött oxå.. Tror att jag måste kontakta Anna Skipper efter jul. Hehe.

Vi fick ju det jätte roliga spelet "Med andra ord" i julklapp av min mamma, det tog vi med oss och spelade på natten (bara vuxna), Juha är ju inte så smart alla gånger, haha. Exempelvis så ska Henke beskriva ordet Ramlösa varpå Juha börjar gissa en massa, Henke kommer på att om jag säger björnfot så kanske det går upp ett ljus, nej då, svaret från Juha blir Bubbeltass, va fan e det??? Vi skrattade riktigt gott flera gånger under spelets gång. Har faktiskt lite träningsvärk i käkarna.

Tusen tack Jenny & Juha för att vi får umgås med Er. Det är alltid lika trevligt. Barnen fungerar så bra ihop oxå. Hoppas att vi kan komma iväg till fjällen iår med. 


Är nu i Vattholma och har ätit alldelles för mycket mat. Mår illa, varför ta en portion till när jag redan var mätt?

 Nu gör svärfar efterrätt....

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cilla lindblad - 1 mars 2011 10:20


<3<3<3 Hipp Hipp hurra för finaste Eevan idag!! <3<3<3   Kommer att få gå på många kalas nu då??   Tingeling        ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:26


Grattis till finaste Lisa, på hennes alldeles egna dag idag! Hipp hipp hurra gumman!    ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:20

Veckan som har varit har väl inte varit så speciell. På tisdagen åkte jag över med barnen till en kompis och sov kvar. Jag har jobbar alla dagar utom söndagen. I fredags tog vi det lugnt och kollade lite på Let´s dance å så. I lördags kom det över li...

Av cilla lindblad - 20 februari 2011 13:00

Har ju varit hemma mån, tis å ons och Vabat med lilla prinsessan som fick vattkoppor. Som tur var så har dom inte kliat på henne. Mannen fick vara hemma torså fredag! Måste ju dela lite på det liksom.   Fredagskvällen åkte vi in till U-a till någ...

Av cilla lindblad - 14 februari 2011 15:44

Ha en bra alla <3 dag alla nära å kära!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards