cillalindblad

Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Vin & shopping till helgen??

Av cilla lindblad - 12 mars 2009 20:04

Vin och shoppning till helgen?
 

Jag gick utefter gatan när jag blev tilltalad av en väldigt smutsig skabbig, hemlös kvinna som tiggde om pengar till mat.
 
Jag öppnade börsen och tog ut hundra kronor och frågade: Om du får dessa pengar, kommer du att använda dom till vin i stället för mat?

- Nej, jag har slutat dricka för flera år sedan, svarade kvinnan.

Kommer du att använda dom till shopping i stället för mat? Frågade jag.

-Nej, jag vill inte använda min tid till shopping. All min tid går till att försöka hålla mig vid liv, svarade kvinnan.

Kommer du att använda dom för att gå till en frisör i stället för mat? Frågade jag

- Är du inte klok, jag har inte varit hos frissan på 20 år, svarade kvinnan.

Ok, sade jag. Du får inte pengarna, jag vill att du istället följer med mig och min man ut på middag i kväll.
Den hemlösa kvinnan svarade chockad:
- Tror du inte att din man kommer bli arg om jag gör det? Jag vet att jag är smutsig och luktar förmodligen ganska illa.

Då svarade jag: Det är helt ok, det är viktigt för honom att se hur en kvinna ser ut när hon slutat med shopping, frisör och vin.

 
 
Eva

Eva

12 mars 2009 23:04

Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning :). Skönt!
Den skumma sidan verkar vara en sida där folk bjuder ut sig på något sätt. Kul! Hittar inte vart min bloggadress kan vara, men det skulle inte förvåna mig om det ligger en bild på någon med min adress. Får se om det är fler som kommer in på min blogg via den vägen. Jag hoppas i sånt fall folk fattar att det inte är jag.

Kram kram

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Sussie

Sussie

14 mars 2009 11:38

*ler*

http://bullmamman.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

14 mars 2009 20:21

hahahaha, den va riktigt bra!

http://littlem.just.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cilla lindblad - 1 mars 2011 10:20


<3<3<3 Hipp Hipp hurra för finaste Eevan idag!! <3<3<3   Kommer att få gå på många kalas nu då??   Tingeling        ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:26


Grattis till finaste Lisa, på hennes alldeles egna dag idag! Hipp hipp hurra gumman!    ...

Av cilla lindblad - 28 februari 2011 14:20

Veckan som har varit har väl inte varit så speciell. På tisdagen åkte jag över med barnen till en kompis och sov kvar. Jag har jobbar alla dagar utom söndagen. I fredags tog vi det lugnt och kollade lite på Let´s dance å så. I lördags kom det över li...

Av cilla lindblad - 20 februari 2011 13:00

Har ju varit hemma mån, tis å ons och Vabat med lilla prinsessan som fick vattkoppor. Som tur var så har dom inte kliat på henne. Mannen fick vara hemma torså fredag! Måste ju dela lite på det liksom.   Fredagskvällen åkte vi in till U-a till någ...

Av cilla lindblad - 14 februari 2011 15:44

Ha en bra alla <3 dag alla nära å kära!            ...

Ovido - Quiz & Flashcards