cillalindblad

Alla inlägg under april 2009

Av cilla lindblad - 11 april 2009 00:40

Har laddat upp lite bilder om ni undrar vad jag håller på med, hihi.


Här kommer några på lillfröken oxå.

Stina har gjort en finfin fläta på Vildan, vet inte hur hon lyckades för min prinsessa har ju inte så mycket hår.

Vildan ville föreviga flätan innan hon skulle studsa...


Av cilla lindblad - 11 april 2009 00:36

Vi vuxna spelade ju plump och barnen kollade på tv, men dom tröttnade kan man säga....

Edwin har somnat!! Hur skönt ser det där ut??

Anthon har ju en något normalare sovstil.

Oskar ser inte heller ut att ha det så dumt.

Alla vuxna med kamerorna i högsta hugg, alla ville ju föreviga detta sovande.


Av cilla lindblad - 11 april 2009 00:33








Det är här man ska bo!!!

Av cilla lindblad - 10 april 2009 21:29

Igår hade vi främmande av Eva, Johan, Juha och Jenny. Vi spelade kort och drack lite gott.


Idag har jag, Anthon & Johanna varit iväg en sväng till Hassela. Återkommer med mera om vår lilla utflykt imorgon kanske......


Just nu befinner vi oss hos svärföräldrarna i Vattholma, har fått påskmat, mums. Ska kila ner nu och dricka lite java, så att jag inte somnar när jag ska köra hem.


Glad Påsk på Er, alla mina läsare, okända som kända.....


Pusssssss

Hoppas att ni alla får besök av påskharen imorgon.

Av cilla lindblad - 9 april 2009 16:28

Vi har för bråttom i vår hektiska värld för att vi skulle ha tid att stanna och tänka på livets grundläggande frågor, såsom:


Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till patienten?




Varför finns det parkeringsplats för rörelseförhindrade framför skridskobanan?




Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light?




Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?





Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?



Varför är inte ordet förkortning kortare?




Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?





Varför finns det inte kattmat som smakar mus?




Varför står det på hundmatburken 'ny bättre smak', vem har testat detta?





Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller sig oskadd. Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?





Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut?





Varför tvättar vi handdukarna, händer är väl rena när de torkas?





Varför använde Kamikaze-piloterna hjälm?




Hur har man fått skylten 'gå inte på gräsmattan' ut till mitten av gräsmattan?





När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?





Har arbetarna på Lipton kafferast?





När jag köper en ny bumerang - hur blir jag av med den gamla?





Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt överhuvudtaget lås?





Om du log, om så bara en gång ska du skicka detta mail till alla som du önskar får ett leende !!



Av cilla lindblad - 9 april 2009 11:09

Grattis Edwin på din 8-årsdag!!


Tänk vad tiden går, usch, det innebär att jag oxå e åtta år äldre! Hmmmm.


Kommer ju ihåg dagen när han kom som om den var igår. Han är än så länge nöjd med dagen..


Igår kom Anette, Martin, Jennie och Chrille och firade honom, dom hämtade även hem sina barn.. Så nu är vi återigen familjen normal...


Ikväll kommer farmor & farfar och moster Ingela.

Mormor e borta i Hede och morfar i Hackås.


Edwin fick en slant av oss, en mp3 och en BMX. Nu ska vi gå och ta en födelsedagsfika på ÖsterbyHembageri. Har hört att dom har bra fika där ;)


Ända tills på tisdag kl 12,00, ska bli sååå skönt.


Av cilla lindblad - 6 april 2009 09:27

Ska börja jobba kl 12,00. Gubben kommer hem idag, hoppas jag!

Helgen har gått åt till att fixa på tomten, vi har krattat, klippt äppelträd, plockat och donat. Skönt, nu ser det mycket trevligare ut, alla vinterleksaker är inplockade.


Igår var Ingela och jag upp och tömde stallet, nu e det tomt och det står en kärra som vi ska tömma på tippen imorgon.


Johanna kom igår,  idag kommer Joel och Li, fullt ös helt enkelt. Det är ingen större fara faktiskt, 6 barn e ju ingenting om man skall jämföra med Familjen Annorlunda....


Vårtecken ifrån Malmö, fick jag visserligen för ca två veckor sedan men det tar ju ett tag innan man laddar upp bilderna...


Mina Krokusar har blommat på ordentligt, har nu utmed hela husväggen, Nice..

Av cilla lindblad - 4 april 2009 23:33

Som jag skrev igår, Martin har varit hur lugn som helst!! Eva kom in i sovrummet och tyckte nog att jag skulle gå upp!!!  Hon hade ju varit uppe ett tag då!

 Vad var klockan???


Jag gick iaf upp, duschade, dammsög upp alla popcorn på golvet vid datorn..


Eva och jag tog varsin vagn med barn i och Shakira och gick upp till jobbet för att käka frukost. Vilket underbart väder. Smörgåstårta vart det till frukost idag. Mums.

Hem, grejade en stund ute, Eva gick in för att ge Martin lunch. Jag krattade och krattade, frågan e om jag kommer ur sängen imorgon?

 Men f-n va bra det vart....


Vilda har lekt med Klara och hoppat matta idag.


Granne sa att jag kunde slänga över riset från träden så skulle han elda...

Gick ju sådär.

Det brann ju en stund iaf.


Jag tog iaf cykeln över till ett par kompisar  typ 19,30 med Vildan men vi vart inte kvar så länge, Vilda var jätte trött, konstigt när man vaknar  06,00 och inte sover middag. Cyklade hem med prinssesan och hon somnade bums när jag hade nattat henne, pratade med Eva på luren om allt och inget i 1 h 30 min, Vi träffades ju bara hela kvällen igår och halva dan idag...


Jag har iaf varit duktig och krattat undan alla eklöven så nu e det fint på tomten en stund framöver. Har nu åtta sopsäckar med löv och ekollon som ska iväg och en skottkärra full med löv och ekollon som ska iväg...

 Den dan, den sorgen... Har varit ute i stort sett hela dagen idag, mycket skönt.


Lite bilder på Martin och dagen:

Mysiga fällen... Med en gullig unge på.

Obs!! Kolla in Evas tofflor!! Det e sommar nu gumman!!


Fått för lite mat?? Kan man äta denna??


Vilda & Martin!! Visst e dom söta??


Får jag pussa honom??


Vildan!! Hon klädde på sig själv imorse, riktigt bra för en gång skull...


Mera vår!!!!!!!!!!!!


Puss och sov gott..

Ovido - Quiz & Flashcards