cillalindblad

Alla inlägg under april 2009

Av cilla lindblad - 3 april 2009 23:43

Lilla Martin har varit en riktigt ängel ikväll, han myste på fällen och kollade på Så ska det låta. Eva och jag har tagit ett glas rött, snackat en massa skit och haft det mysigt. Nu hoppas jag att alla andras barn som är här kan sova och att inte Martin vaknar kl 05,00. Men då tänker iaf inte jag gå upp....

Sov Gott

Av cilla lindblad - 3 april 2009 20:08

Idag har jag jobbat, men nu har jag ledig helg!! Såååå Skönt.

Eva & lilla Martin är här, dom ska sova kvar + att mina ungar har var sin kompis som oxå ska sova här!! Eller edwinhar två!

Men det går nog bra, bara de stora barnen är tysta så att Martin kan sova!


Nu ska vi röka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Vildan!



Av cilla lindblad - 2 april 2009 22:12

Det här huset har vi jobbat i. Ligger typ mitt i backen! Nice....


Här har vi bott medans vi jobbat i det nya huset.

 


Här ska vi bo nu, vi är färdiga i Funäs och är nu i Gunnars stuga. 15 minuter med skoter rätt ut i skogen/fjället. Ingen el eller vatten finns.


Sedan kom denna rapport: Hej. Jag har bara vält med skotern och fått den över mig en gång, än så länge....

Imorgon ska vi ner till Kalle och jobba sen har vi jobbat klart. Då ska vi fiska och åka skoter. Puss


Ölen står på kylning nu..


Ja, vissa har det bra. Hoppas inte bjärven kommer bara....


Så en rolig historia jag fick av Lina idag:


Två fulla kompisar i samma tält:

"Runkar du??"

"Mmm."

"Svårt att få upp den??"

"Mmmm."

"Prova med din egen kuk då..!!!"


Den var väl lite rolig? Eller är det bara jag som har sjuk humor kanske???

Av cilla lindblad - 1 april 2009 22:25

Ska ju börja mitt nya liv nu så imorse åkte cykeln fram och bilen har inte gått en meter idag! Skönt!!

Sov gott

Av cilla lindblad - 1 april 2009 22:12

Har varit riktigt duktig idag efter jobbet! Kom hem och Vildan ville vara ute, visst älsklingen det e ju så fint väder. Började kratta lite, plocka hundskit (massor), plockade undan sparkar, bobbar och pulkor.

Grannen kom hem stod och snackade och jag sa att jag ska nog kolla om jag har något att klippa ner lite träd med. Grannen hämtade sina verktyg  och hjälpte till oxå!! Snäll granne det där! Jag fortsatte själv och har nu haft riktigt roligt, frågan är om träden tycker detsamma, men det lär väl märkas, eller??


Så nu har vi resultatet efter idag: en stor fin hög med ris, grannen kom hem och jag lämnade snällt över verktygen jag lånat. Fasiken oxå vad mycket ris det vart, vad gör man med det nu då? Grannen - Jag ska elda upp mitt nästa vecka, du kan slänga över ditt oxå! Tack Tack Tack!!!


Halv sju kom vi på att vi inte ätit middag, glömde totalt bort tiden i det fina vädret, in och lagade Pasta Carbonara!! Ungarna älskar det!


Vilda har idag lekt med grannflickan för första gången, det skiljer ett halvår mellan dem, Vildan e äldst. Hon var lite tjurig att grannflickan inte fick ha det eller det men sen kom dom på att dom skulle hoppa studsmatta och hade jätteroligt en stund. Kul för Vildan att det finns någon i hennes ålder på gatan som hon kan leka med.


Kan avsluta min kvällsrapport med att Vildan och Edwin sover i min säng!! Anthon i sin och jag har skit ont i rygg, höfter och ben........

Men det känns ändå riktigt bra att ha fått undan en massa skit!


Gubbens rapport löd ÖL!!!

Just det skulle hälsa från Lena som fått hem sin fina Hingst! Bilder kommer så fort jag varit dit och kollat in honom.


Malin hälsar från Skåne att det blir dropp imorgon oxå. Hon e sjukskriven veckan ut! Kommer upp nästa helg och hälsar på! Ska bli såååå kul! Längtar redan! Kanske kan få åka med till Mickan och rida raggsocka??


Pussar & Kramar till er alla

Av cilla lindblad - 1 april 2009 14:40

Skönt! Pappa har varit ut med Shakira så jag behöver inte känna någon panik över det iaf.


Lina hoppas att din tandvärk går över!!


Ska nog hem och städa efter att jag hämtat Vildan, det e lite smutsigt på golvet!


Kanske kommer ett till inlägg senare!

Kramisar

Ovido - Quiz & Flashcards