cillalindblad

Alla inlägg den 30 november 2008

Av cilla lindblad - 30 november 2008 17:00

Eva  & Martin kom och hämtade mig vid tio på lördagen. Vi hade bestämt attt vi skulle stanna till i Storvik, Eva sålde sin goja dit.

 I bilen säger Eva - Undra om dom har några hundvalpar??.

Vi kommer fram till Ronny och Camilla och ringer på dörren, det skälls en hel del där innanför! Vi går in och det första jag ser är tre små söta valpar!! Jippieee, eller inte??

Visst är han bedårande?? Ser ut som en liten Leonberger!! Hur gullig som helst! Jag försökte hundnappa de små liven! Men hur jag än försökte kunde jag inte gömma dom på något lämpligt ställe så att det inte skulle synas när jag gick där ifrån!!

Camilla berättar att det kommer snart lite främmande , ett par tidigare valpköpare ska komma!! Kul!

 Det fanns 3 valpar som var 6 veckor och 5 valpar som var 4 veckor!!

Alltså 8 valpar + 5 vuxna hundar!

 När sedan valpköparna och dottern i huset dök upp så hade det snabbt blivit 11 vuxna hundar och 8 valpar! Rena Hundparadiset för mig!!

Tack Camilla för mycket god Porterstek!! Med jättegod sås till!

"Valplådan" Detta är valparna som var 4 veckor!!  Det är "H" valparna!


Kan berätta att Camillas hus/tomt är som en liten minicirkus!! Olika djur överallt!! Olika sorters fåglar (alla möjliga), marsvin, råttor, kaniner, hönor, katter och säkert en hel del andra djur!! :-)

Valpen på bilden heter Hedda och den vill jag ha!!!!


Vår färd fortsätter mot Vikarbyn med ett rökstopp i Bjurs!! När vi kommer fram till Eva & Fredrik är vi riktigt kaffe sugna! Det blir en kopp kaffe med saffransbulle med mandelmassa i från jobbet!! MUMS!!!


Fredrik ska iväg, så vi tjejer + Martin då, får vara för oss själva på kvällen!! Vi pratar som vanligt gamla minnen och skrattar gott!! Eva gör en gudomlig Skink/broccoli paj med sallad! Mums för den oxå!

Tror att vi bara ätit jätte gott denna helg!!

Eva & Tuva!

Eva.G och Tuva!

Jag och Tuva!


Vilket otroligt snällt barn!! Nöjd med det mesta! Skrattade hela tiden, tror inte jag hörde henne gråta någon gång?!

Det har ni gjort bra  Eva & Fredrik!! (Tuva alltså)!!

Tusen tack för att vi fick komma!!

Hoppas vi ses snart igen!!

Hoppas att Tuvan kan ha kläderna när hon vuxit lite till!!

Av cilla lindblad - 30 november 2008 10:39

 Vilken utsikt!! Utsikten från Eva´s hus är så att man ser Siljan!! 

 Hur som helst så snöar det ute! Så jag ser en massa snöflingor oxå! 

Men här finns inte alls lika mycket snö som hemma!!


Vi ska packa ihop oss om en stund för att påbörja resan hemåt igen!!

Tack Eva & fredrik för att vi fick komma och hälsa på!

Ses snart igen!!

Kram Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards