cillalindblad

Alla inlägg under mars 2009

Av cilla lindblad - 24 mars 2009 20:27

Lördag 28 mars 20,30-21,30


DU SLÄCKER VÄL FÖR JORDEN!


Ingen kan göra allt men alla kan göra något - framför allt när det gäller klimatproblemen, som vi bara kan lösa tillsammans!


28 mars är det Earth Hour.


Då släcker miljoner människor över hela jordklotet sina lampor för att påminna världens ledare att ta modiga och bra beslut för miljön.

Till exempel att minska utsläppen och energiförbrukningen.


Du, din familj & alla dina vänner är väl med 28 mars?

(texten kommer ifrån Arlas  svarta mjölktetror)


Tycker personligen att om jag kan bidra på något sätt så gör jag det!

Arla´s svarta mjölk tetror är faktiskt riktigt snygga, till och med jag som inte dricker mjölk skulle faktiskt kunna tänka mig att ta ett glas mjölk!


Skit smart av Arla att gå ut med detta på tetrorna, varje människa köper ju typ hem ett antal liter mjölk i veckan, man kan inte missa informationen!

 Bilden är lånad från Arlas hemsida! Arla.se

Glöm nu inte att släcka på lördag!


Tingeling

Av cilla lindblad - 22 mars 2009 19:43

Idag har jag varit duktig och städat och rensat kläder nere i källaren. Skönt, det var ganska mycket skit!!

Henke dammsög och lagade köttfärslimpa!

Jag har plockat bort vinter mössor, vantar och skor!


Tog Shakira på en promis runt lantgårn, snacka om skitig hund när vi kom hem. Fy fan, på ren svenska. Bara till att dammsuga igen då!


Vildan har somnat och Henke och jag kollar på Ystad Haparanda på 8:an, Gert & Robban ska gå och samla in pengar till prostata cancer!! Mycket bra!! Smsade och skänkte 50:-, tycker att alla ska göra det samma, varje dag drabbas 25 män av prostatacancer, det är alltså en varje timme.


Ja ja, A & E kollar på Strul i vår säng! Ska ner och smaka på Henkes sockerkaka han precis tagit ut ur ugnen.

Tingeling

Av cilla lindblad - 21 mars 2009 20:46

Har inte gjort något jätte jobbigt idag, varit till U-A och skulle köpa en jacka till Vilda, men det finns ju för tusan inga "vår" Jackor, jo om man vill betala 499:- för en på Stadium så.

 

Till Vattholma och matade katterna åt svärmor.


Till syster yster för att dricka kaffe, men hon var inte hemma, så vi hamnade i sporthallen och kollade sista perioden på herrarnas match.


Hem, packa badkläder för att åka på badkalas i Örbyhus.


Till Grillen för att hämta mat, orkade inte laga någon ;)


Vilda somnade på soffan, grabbarna spelar tv-spel, Henke är i U-A och kastar pil, jag sitter framför datorn, ska nog gå ner och ta ett glas rött så jag somnar!!


Kanske ringa Eva!!


Ja, ja sov gott! Det kommer jag att göra!


Av cilla lindblad - 19 mars 2009 21:54

Det hostas och hostas, nästan som att hon skulle kräkas. Det e inte roligt, men pappa Henrik fick åka hem tidigare idag så att jag kunde jobba iaf, imorgon får pappan vara hemma.


Har städat lite köksluckor idag, varför skaffar man sig ett ljust kök för när man har barn?? Skiten syns ju överallt. Klart, då har ju jag något att sysselsätta mig med *ler*.


Imorgon så kommer våra fredags vänner över, Jenny & Juha med barn. Vi brukar alltid äta Tacos, enkelt och lätt när man blir 10 pers. Mina arbetskamrater och även övriga vänner skrattar när det är fredag och säger  - Jaha kommer Juha &Jenny och käkar ikväll då?


Hade en tanke att vi skulle åka till Hede över påsk, men det sket sig. Tråkigt, hade faktiskt kunnat vara riktigt mysigt. Men det får bli en annan gång.


Tingeling!!


Av cilla lindblad - 18 mars 2009 22:19

Hittade en länk på Eva´s blogg som jag nu har lagt till i mina länkar. Det är om Sabinas kamp mot cancern. Jag grät så klart floder, vilken tjej, så stark med en sjukdom som e ett helvete kan jag tänka mig. Sabina säger i ett inslag i Aftonbladet att det händer inte mig, tror nog att varje människa  tänker så, men så en dag så står man där...


Jag tänker exempelvis att jag ska sluta röka för att det e dumt, man kan få cancer, man har dålig andedräkt, ingen kondis och det kostar pengar. Men vadå det händer ju inte mig, cancer alltså...... Men man ska aldrig säga aldrig.


Vilken funderare jag fick när jag läste Sabinas blogg, hon har två "små" barn, fästman och en helvetes sjukdom...

Jag kommer iallafall att följa Sabinas kamp och håller tummarna för att det ska hittas någon medicin eller något.

Av cilla lindblad - 17 mars 2009 08:40

Låg i sängen och kollade på Dora med Vilda, när jag kom på att undra om det inte var idag vi skulle på 3-årskoll.. Sprang ner och kollade, jo men visst. Vilken tur att jag kom på det, vi ska vara där kl 10,0, så vi ska snart hoppa in i duschen så vi e rena och fina.

Ska fråga vad dom tycker att vi ska göra åt Vildas molusker, H ska få läsa igen, men blir det inte bätttre så...

Jag börjar jobba kl 12 idag, känner mig på något bättre humör idag faktiskt.

Ska ringa och boka tid hos naprapaten oxå, vilket jag garanterat kommer att glömma bort ;)

Lilla Svante (glenn, torsten) han kallas det mesta faktiskt, mest pucko av mig faktiskt.

Nu e det dags att duscha så jag hinner ut med Shakira en sväng oxå.

PUSSSSSS

Av cilla lindblad - 16 mars 2009 16:55

Ont i halsen, sugen på ngt sött hela tiden, vet inte hur mycket jag vräkt i mig idag!! Vaknat på fel sida, inte sovit något bra, ja listan kan bli lång...

Tänkte iaf visa några bilder från Prinsessans 3-års dag.

Vi kommer in vid 06,00 och sjunger, då har Vilda redan legat vaken ett tag..

Öppnar upp ett paket med Dora portmonä.

Vårtecken vid mitt hus, borde väl få mig att känna mig gladare, eller??


Av cilla lindblad - 16 mars 2009 08:41

Grattis Lina på din 26-årsdag!!

Hipp Hipp Hurra

Kram Cilla

Ovido - Quiz & Flashcards