cillalindblad

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av cilla lindblad - 24 februari 2009 21:40

Den här snodde jagifrån Eva! Hoppas att det ar ok! Kram! 


Till mina vänner som njuter av ett glas vin eller två

...och även till dem som inte gör det...

Som Benjamin Franklin sa: I vin finns kunskap,

I öl finns frihet,

I vatten finns bakterier.

I flera noggrant kontrollerade forskningar, har vetenskapsmän demonstrerad att om vi dricker 1 liter vatten om dagen, så har vi efter ett år fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) bakterier. Med andra ord, så har vi konsumerat 1 kilo bajs.

Den risken finns INTE när vi dricker vin & öl (eller tequila, gin, rom, whiskey eller annan alkohol) detta för att alkohol måste genomgå en reningsprocess bestående av kokning och filtrering av alla bakterier.

Kom ihåg:

Vatten = Bajs

Vin = hälsa

Därför är det bättre att dricka vin och prata nonsens, än att dricka vatten och bli fylld med skit.

Du behöver inte tacka mig för denna värdefulla information, jag ger den som en service till allmänheten.

Av cilla lindblad - 24 februari 2009 21:27

Oj, vad med semlor vi sålt idag!! Ca 2000 st, har inte gjort annat än att packa semlor känns det som! Men det är kul när det händer något hela tiden på jobbet. Tack Johanna för att du kunde jobba idag, hade inte klarat mig själv :-). Har ont i ryggen som f-n, jobbigt när man inte hinner sätta sig en enda minut.

Jobbar fm imorgon,skrev lite fel sist, har liksom ingen koll på dagar och så.. Nej grejen var ju den att Maye och jag bytte förra onsdagen när dom skulle till Falun för att gratta Fille som fyllde 18 år.

Har faktiskt glömt att gratta både Johanna & Fille som klarade skrivningen, till körkortet alltså! Ska snart börja ha Er som chaufförer!! Haha.

Nej, nu tror jag bestämt att duschen ropar på mig.

Sov gott

Ovido - Quiz & Flashcards